Kürtaj Ankara (Gebelik Sonlandırılması)

Kürtajgebelik sonlandırma ya da vakumlu kürtaj gebelik takibinde  başvurulan cerrahi bir çocuk aldırma yöntemidir.Kürtaj  Ankara'da bulunan kliniğimizde vakumlu kürtaj yöntemiyle hem düşükle sonuçlanan gebeliklerde hem de yasaların izin verdiği 10. gebelik haftasına kadar istenmeyen gebeliklerin sonlandırılmasında uygulanabilmektedir . Ankara Kürtaj fiyatları ise gebelik yaşına göre değişiklikler göstermektedir .Çocuk aldırma  her kadın için oldukça kaygı verici ve üzücü bir durumdur.Çoğunlukla erken gebelik haftalarında olmak üzere düşükle sonuçlanan gebeliklerde en çok kullanılan tedavi yöntemi cerrahi olarak gebeliğin rahim içinden temizlenmesi anlamına gelen kürtajdır.Tıbbi tahliye ya da kürtaj olarak da isimlendirilen bu cerrahiler ,önlenemeyen düşüklerde, anne karnında fetusun öldüğü durumlarda, düşüğün kısmi olarak gerçekleşip kısmen dokuların rahim içnide kaldığı durumlarda veya içinde fetusun oluşamadığı anembryonik gebeliklerde uygulandığı gibi  kürtaj yasasının izin verdiği 10 hafta sınırına kadar istenmeyen gebeliklerde de uygulanabilmektedir.Yani yasal kürtaj süresi 10.gebelik haftasıdır, 10 haftadan sonra ancak gebeliğin seyrinde ve bebeğin gelişiminde  anne ve bebeğin sağlığını riske atacak bir durum geliştiğinde sağlık kurulu kararı ile gebelik sonlandırılabilmektedir. Kürtaj yapan doktorlar Ankara'da en çok aşağıda ki sorularla karşılşamkatadır , ben de sizler için bu soruları ve cevaplarını derleyip okumanıza sunuyorum

KÜRTAJ NEDİR?

Kürtaj rahim içindeki gebeliğin ,ince kanüller veya küretler kullanılarak rahim dışına alınmasıı işlemidir.Cerrahi olarak küretaj yani temizleme anlamına gelen bu işlem teknolojinin ilerlemesi ile artık vakum aspirasyonu yöntemi ile yapılmakta olup gebelik haftasına göre teknik değişiklik gösterebilmektedir.

Adet düzensiziliği veya rahim içi patolojilerinde tanısal olarak kullanılan tanısal küretaj da gebelik sonlandırılmasında kullanılan küretaja çok benzer. Probe küretaj da denilen bu işlemde amaç endometrium dokularının kazınarak patolojik incelemeye gönderilmesidir. Bu işlem aşırı adet kanamalarında kanamayı azaltıcı ve durdurucu rol de oynar.Aynı zamnada alınan parçalar patolojiye gönderilerek kanama sorununun nedeni araştırılabilir.

KÜRTAJ YASAK MI?

İsteğe bağlı olarak yapılan kürtajlarda yasalar belirli bir sınrlama koymuştur.Bu sınırlar içinde yapıldığı takdirde kürtaj yasak değildir.Bakşa bir deyişle yasalar 10. gebelik haftasına kadar anne-babaya gebeliği isteğe bağlı sonlandırma hakkı vermektedir. Ancak annenin 18 yaşından küçük olduğu durumlarda ebeveyn veya yasal varisinin onayı gerekmektedir, evli bayankarda ise eşinin onayı sorulmaktadır.10 haftadan büyük gebeliklerin kürtajla alınması için bebekte veya annenin sağlığında yaşamı tehdit eden veya hayatla bağdaşmayan sorunlar olması gerekir ve bu durum sağlık kurulu tarafındna onaylanmış olmalıdır.Bu koşullar sağlandıpında anne hastaneye yatırılıp kürtaj işlemi gerçekleştirilebilir.

KÜRTAJ ANKARA FİYATI 2020 NE KADARDIR?

Çocuk aldırma ücreti Türk Tabipler Birliğinin belirlediği sınırlar arasında sağlık kurumu tarafından belirlenir.Çocuk aldırma fiyatlarının belirlenmesinde ayrıca, gebeliğin haftası ve anestezi altında yapılıp yapılmayacağı da önemli kriterlerdir.

KÜRTAJ NASIL YAPILIR?

Kürtaj işlemi ağrılı bir işlem olduğu için ya genel anestezi ya da lokal anestezi altında uygulanabilir.Küçük gebelik haftalarında daha az travmatik ince plastik kanuller, ileri gebelik haftalarında kalın plastik kanüller ya da metal küretler kullanılır.Eğer rahim ağzı açıksa direk olarak rahim içine  girilebilir.  Rahim ağzı açık değilse önce özel aletlerle istenilen boyuta kadar genişletilir daha sonra rahim içine girilir.Bu aşamada  vakumlama yöntemi ile rahim içinde ki gebelik materyalinin tamamı temizlenir. Bu temizleme işlemi sırasında cerrahın dikkat etmesi gereken şey, hem rahim içindeki gebelik dokularının olabilecek en iyi şeklide temizlenmesi hem de rahim duvarlarına zarar verilmemesidir.

KÜRTAJ NE KADAR SÜRER?

Kürtaj işlemi ortalama 10 dakika kadar sürer, ancak uyutularak yapılan işlemlerde hastanın anestezinin etksinden uyanması ve kendine gelmeside 10-15 dakikayı bulmakta ,kabaca 2o dakikada hasta tamamen kendine gelip taburcu olabilecek durumda olabilmektedir

KÜRTAJIN RİSKLERİ NELERDİR?

Kürtaj sırasında rahim içinin temizlenmesi son derece titizlik isteyen bir işlemdir.Zira yeteri kadar temizlenemeyen durumda kalan doku parçaları aşırı kanamaya neden olabileceği gibi  temizlemeye çalışırken zarar gören rahim duvarı ilerde birbirine yapışarak  Asherman sendromu dediğimiz soruna yol açabilmektedir. Asherman sendromu olan kadınlarda adet kanamaları kesilir ve bir daha gebe kalabilme olasılığı son derece azalır ve yapışıklıkların açılması için histereskopik cerrahiye ihtiyaç duyulur. Dolayısıyla hem rahim içinde parça kalmaması için uğraşılırken hem de rahim duvaru fazla kazılarak zedelenemmesine çalışılmalıdır.

Küretajda görülebilecek bir önemli risk de rahimin delinmesi yani rahimin perfore olmasıdır. Çoğu kez rahim ağzı genişletilmeye çalışırken oluşan bu durum rahimin delinmesiyle karın içi boşluğuna geçilmesine yol açar ki bu da hem karın içi kanamaya hem de çevre organlarda yaralanmaya yol açabilmektedir.

Küretaj eğer cerrahi steriliteye önem verilmeden ya da kadında var olan enfeksiyon düzeltilmeden yapılırsa rahim enfeksiyonuna yol açabilmekte bu da sepsise kadar gidebilecek önemli problemlere neden olmaktadır.Bu yüzden kürtaj işlemlerinin bu işte deneyimli ve sterilteye, hijyene  özen gösterilen merkezlerde yapılması önerilmektedir. Uzman olmayan kişilerce ve derme çatma, merdiven altı kürtaj  dediğimiz kanunsuz mekezlerde yapılan işlemlerde oluşabilecek sorunlar hayati önem taşımakta, hemen herkesin duymuş olabileceği trajedilere yol açmaktadır.

Tüm bu riskler göz önünde bulundurulduğunda kürtaj mümkün olduğunca en son tercih edilecek bir cerrahi yöntem olmalı, özellikle istenmeyen gebeliklerle karşılaşmamak için aile planlaması yöntemlerini uygulamayı ertelememeye özen gösterilmelidir. Unutulmamalıdır ki küretaj bir aile planlaması yöntemi değildir.

KÜRTAJA NASIL HAZIRLANILMALIDIR?

Kürtaj kararı veren hastalar öncelikle muayene olarak gebelik haftasını ve yerleşim yerini öğrenmek üzere Kadın Hastalıkları ve Doum uzmanına başvurmaları gerekir.Yapılan muayeneden sonra kürtaj işlemime engel bir durum olmadığı görülmesiyle  işlemin zamanlaması yapılır. Eğer genel anestezi altında yapılacaksa işlem sırasında hastanın aç ve susuz olması gerekir. Dolu mide ile hasta uyutulursa mide içeriğinin akciğerlere kaçması önemli risklere yol açacağından hastalardan işlem öncesinde 4-5 saat hiçbir şey yiyip içmemelerini bildiriyoruz. Eğer işlem lokal anestezi altında olacaksa bu süre 2-3 saate indirilebilir.

Gebelik tahliyesi öncesinde hastaların ve eşlerinin kan gurubunun bilinmesi , bilmiyorlarsa kan grubu tetkiklerinin yapılması önemlidir. Zira kan uyuşmazlığı olan yani kadının Rh faktörünün negatif erkeğin ise  Rh pozitif olduğu durumlarda kan uyuşmazlığı durumu söz konusu olup, kürtaj işlemi sırasında kadında oluşacak etkileşim bir sonra ki gebelikleri olumsuz etkileyebilir düşüncesi ile işlemden sonra ki 72 saat içinde kan uyuşmazlığı iğnesi (Anti- D) yapılması önem taşımaktadır.

Kürtaj işlemi küçük cerrahi işlemler sınıfına girse de bir cerrahi işlemde gelişebilecek bir çok riskleri üzerinde taşıdığı için hastada mevcut olan ek sağlık sorunları hakkında bilgi sahibi olmak biz Kadın Doğum hekmileri için önem taşımaktdır.Örneğin hastanın kansızlığı, karaciğer veya böbrek hastalıklarının olması, kalp hastası olması, tirid hastası olması, kan sulandırıcı kullanması, daha önce geçirdiği operasyonlarda yaşadığı olumsuz süreçler, işlem öncesinde riskleri en aza indirmek için bilinmesi gereken , bilinmediği takdirde ciddi komplikasyonlara yol açacak problemlerdir.

KÜRTAJ SONRASI  SÜREÇ NASILDIR?

Kürtaj genellikle günübirlik bir işlem olarak yapılıp, işlemden sonra 1-2 saat içinde hasta evine gönderilebilmektedir.O gün hastanın ağrı kesicilere yanıt veren bir kasık ağrısı olması beklenir, sonrasında ağrı ve ağrı kesici ihtiyacı azalarak kesilir. Hastaların genellikle 1 hafta ya da 10 gün süren az miktarda kanaması olur ama hiç kanaması olmaması da normal kabul edilir.

Hasta ertesi gün günlük hayatına, iş hayatına dönebilir.İstiyorsa spor yapabilir, seyahat edebilir.Ancak kanama bitmeden havuz ve kaplıcaya girmek, cinsel ilişkide bulunmak enfeksiyon riskini artırabileceğinden önerilmez.

KÜRTAJDAN SONRA HANGİ İLAÇLAR KULLANILMALIDIR?

Kürtajdan sonra ilaç kullanımı hekimin kararına göre değişebilir.Çoğu kez hastaların işlem sonrasında ağrılarının olabileceği ön görülerek ağrı kesiciler verilir.Rahim içine dışardan bir müdahale olduğu için antibiyotik de sık verilen ilaçlardandır.Kürtajdan sonra hangi antibiyotiğin kullanılacağı hastanın daha önce ki ilaç reaksionları gçz önünde bulundurularak ve genital enfeksiyonlarda etkili olabilecek antibiyotikler olaracak şekilde tercih edilmektedir.

KÜRTAJDAN SONRA KAN UYUŞMAZLIĞI İĞNESİ KİMLERE YAPILIR ?

6 . haftayı geçen gebeliklerde bebek kan hücreleri oluşmaya başladığı için annenn kan grubu Rh negatif babanın ki Rh pozitif ise kan uyuşmazlığı iğnesi (Anti D) yapılmasında bir sonra ki gebeliklerde sorun yaşamamak için fayda vardır.İşlemden sonra 72 saat içinde yapılması önerilir.

KÜRTAJ SONRASI KANAMA NASIL OLUR?

Hastaların genellikle 1 hafta ya da 10 gün süren az miktarda kanaması olur ama hiç kanaması olmaması da normal kabul edilir. Kanama miktarı gebelik haftasının büyüklüğü ile de bağlantılıdır.Genellkile küçük gebelik haftalarında kanamanın  daha az olması beklenir.

KÜRTAJDAN SONRA BİR DAHA NE ZAMAN ADET OLUNUR?

Kürtaj olan kadın gebelik hormonları kandan çekilmeye başlayınca tekrar eski hormon dengesine döner. Bu da yeni adet döngüsü için vücudun rahimi hazırlaması demektir ki yaklaşık 5-6 hafta sürebilir.Dolayısıyla hastanın işlem sonrası adet olması 5-6 haftayı bulabilir ancak hormonal döngüsü daha önce de bozuk olan hastalarda bazen bu süre daha da uzayabilmektedir.

KÜRTAJDAN NE KADAR SONRA TEKRAR GEBE KALINABİLİR?

İşlemden kısa süre sonra hormonlar normale döndüğü için, işlemin yapıldığı ay bile gebe kalınabileceği bilinmeli ve bu nedenle hastaların işlemden sonra hangi doğum kontrol yöntemini kullanacaklarına karar vermeleri önerilir. Ama eğer kısa sürede tekrar gebelik planlanacaksa kürtajdan 1 ay sonra korunma bırakılabilir.

BAKİRELER KÜRTAJ OLABİLİR Mİ?

Nadiren vajinal ilişki olmadan dolayısıyla kızlık zarı bozulmadan da gebelikler olabilir. Bazen de vajinal ilşki olmuş ama kızlık zarı bozulmamış olabilir.Her iki durumda da gebelik istenmediğinde kürtaj yapılabilir. Bu durumda hastanın vajinasına uygun küçük aletler kullanılarak zarın zarar görmesi engellenebilir.Ancak yapısı bu aletlerle de yırılıabilecek anatomiye sahip hastalarda zar zarar görebilir ve aynı senasda zar onarım yapılabilir.

Ankara Kürtaj Fiyatları ve Kürtaj Yasası sayfamıza ulaşmak için tıklayınız...

Kürtaj Bilgilendirme videomuz için tıklayınız...