Gebelik ve Doğum

Gebeliğinizi ilk planlandığınız andan onu kucağınıza aldığınız o ilk büyülü ana kadar ki sürede her türlü gereksinimlerinizi karşılayabilecek, her aşamasında size destek olacak güven ve sevgi dolu bir hekime ihtiyacınız var. Bu sürecin mutlu ve huzurlu olduğu kadar stresli ve kaygı dolu anları da kaçınılmazdır. Ancak iyi hekimlikle hastalar bu aşamaları en doğru şekilde atlatırlar.

Her türlü sorununuzda yanınızda olmak, tıbbi ve deontolojik doğruların eşliğinde gebelik ve doğumu en güzel şekilde yaşamanız için sizin,eşinizin ve tabii ki bebeğinizin yanındayım. Mesleğinin büyük çoğunluğunu özel sektörde geçirmiş, hastalarıyla bire bir ilişki içinde çalışmış ve başından beri normal doğuma destek veren bir hekim olarak, ihtiyaçlarınızın ne olduğunu ve karşılıklı beklentilerin açık olarak konuşulduğu zaman başarıya daha yakın olduğumuzu çok iyi biliyor ve sizinle çalışmaktan mutluk duyacağımı belirtmek istiyorum.

DOĞUMUN BAŞLADIĞI NASIL ANLAŞILIR?

Doğum genellikle 37-40 haftalarda başlar ve tahmini doğum haftası 40. haftadır. Doğum başlama sinyalleri:

• Bebeğin aşağıya inme hissi
  • Kalın mukus benzeri bazen kanlı akıntı
  • Aniden su kesesinin açılıp suyun boşalması
  • Bel ağrısı ve ya kasıkta kramplar olması
  • Karında sertleşme ile karakterize kasılmaların başlaması ve kasılma bitince karnın tekrar yumuşaması. Her bir kasılmanın süresi 20-40 saniye sürer ve giderek kasılma kuvvetlenip sıklığı artar ve zamanla ağrı eklenip giderek şiddeti de artar.

KASILMALAR BAŞLADIĞINDA NE YAPILMALI?

Kasılmalar başladığında yapılması gereken ilk şey elinize bir saat alıp zaman tutmaktır. Kasılmalar ne sıklıkla gelmeye başladı, sıklıklar ne kadar azaldı ve kasılma süresi ne kadar oluyor? Bu soruların cevabı gerçek doğum eyleminim başlayıp başlamadığı ve doğumun hangi aşamasında olduğunuz sorularına cevap verecektir.

DOKTORUMU VE YA HASTANEYİ NE ZAMAN ARAMALIYIM?

Doğumun başladığını düşündüğünüzde doktorunuzu ve ya hastanenizi mutlaka aramalısınız. Eğer kanlı mukuz veya su gelmesi söz konusuysa, 1 saatte 6 dan fazla kasılma oluyorsa ve kasılmalar daha kuvvetli ve sık olaya başladıysa doktorunuzu veya doğum yapacağınız hastaneyi mutlaka bilgilendirmelsiniz.

DOĞUMDA AĞRI KONTROL ALTINA ALINABİLİR Mİ?

Doğum ağrısı kişiden kişiye değişmekle birlikte her evrede farklı olmaktadır. Doğum öncesinde ağrı ile başa çıkmak için planalr yapılmalı gergeşrse bu konulara ilgili eğitim alınmalıdır. Ancak tercih edilen yöntem elem sırasında değişebileceği, bunun bir başarısızlık olmadığı ve alternatif yöntemlerin de kullanılabileceği göz önünde bulundurulmalıdır. Ağrı kontrolü için hastanın kendi yapabileceği önlemler ve tıbbi önlemler kullanılabilir.

Hasta kendisinin alabileceği önlemler,

• Vücut pozisyonunu değiştirme
  • Gevşeme ve nefes egzersizleri
  • Duş veya banyo almak