KÜRTAJ YASAL MI?

Kürtaj Ankara'da en sık, istenmeyen gebelikleri sonladırmak için yapılmaktadır. Ayrıca anne karnında ölmüş, anomali tespit edilmiş, gelişimi durmuş gebeliklerde, anembryonik gebelik denilen boş gebelik ve anormal bir gebelik durumu olan mol (üzüm) gebeliklerinin sonlandırılmasında da kullanılır.Gebeliğe ait dokuların rahim içinden temizlenmesi anlamına gelen bu işlem Ankara'da vakumlu kürtaj tekniğiyle çoğunlukla yapılmaktadır. İsteğe bağlı bebek aldırma haftası yasalarla sınırlandırılmış ancak gebelikte sorun tespit edildiğinde bu sınırlama kaldırılmıştır.

KÜRTAJIN YASAL SINIRLARI NEDİR?

Kürtaj ülkemizde yasaldır ancak yasalarla bazı sınırlandırmalar getirilmiştir. Eğer gebelik isteğe bağlı sonladırılıyorsa bunu için son sınır hafta 10.gebelik haftasıdır. 10. gebelik haftasından önce anne babanın böyle bir kararı isteğe bağlı vermesi mümkündür ancak 10. hafta geçtikten sonra yasalar buna izin vermemektedir. Ayrıca kadının bu işlemi yaprıtırabilmesi için 18 yaşından büyük olması gerekir.Eğer 18 yaşındna genç ise ebeveyn veya yasal vasisinin rızası gerekir.Evli kadınlarda ise kocanın rızası gereklidir. 10 haftayı geçmiş gebelkierde ise bebeğin vya anneni sağlık durumunun gebeliğin sağlıkla sonuçlanmasına engel olduğu yada bebeğin anne karnınıda öldüğü durumlarda bu işlem yapılmaktadır.

KÜRTAJ (GEBELİK SONLANDIRMA) YÖNTEMLERİ NEDİR?

Gebelikler vakumlu kürtaj , dilatasyon küretaj (D&C) ve menstruel regulasyon (MR) yöntemi ile cerrahi olarak sonlandırılabileceği gibi ileri hafta gebeliklerde ilaçla indüklenerekte sonlandırılabilir.

KÜRTAJA HAZIRLIK NASIL YAPILIR?

KÜRTAJ İŞLEMİ NE KADAR SÜRER?

Kürtaj işlemi gebellikle ortalama 5-10 dakika kadar sürer.Eğer işlem lokal anestezi altında yapılıyorsa hasta kısa sürede ayağa kalıkıp günlük hayatına dönebilmektdir.Ama eğer genel anestezi (sedasyon) altında yapılıyorsa hastanın anestezinden uyanıp iyice kendine gelmesi için 10-15 dakika daha beklenmekte , işlem sonraıs biraz daha dinlendirilip öyle taburcu edilir.

KÜRTAJDAN SONRA NELER YAŞANIR?

Kürtaj işleminden sonra gebelikte büyüyen rahim küçülürken kasıldığı için hafif hafif kasık ağrıları olacaktır, bu büyük gebeliklerde daha belirgin hissedilir.Bu ağrı ağrı kesicilere genellikle yanıt veren bir ağrıdır.Yaklaşıl 10 gün kadar süren kanama olabilir ama olmaması da anormal değildir.Lokal anestezi altında yapıldıysa o gün günlük işlere hemen dönülebilir ancak genel anestezi altında yapıldıysa ilaçların etkisi bir süre daha devam edeceği için o gün araba kullanmak gibi dikkat gerektiren işlerin yapılmaması gerekir.Kürtajdan sonra yaklaşık 10 gün cinsel ilşkiye girilmemesi önerilir çünkü bu bir enfeksiyon nedeni olabilir. Aynı nedenlerle havuza denize hamama girmekte yasaklanır.İşlem sonrası gerekirse antibiyotik önerilir ve önerilen doz ve sürede kullanılması gerekir. İşlemden sonra hekiminiz genellikle 1-2 hafta sonra kontrole çağıracak iyileşmenin tamalanıp tamamlanmadığını kontrol edecektir.

KÜRTAJDAN SONRA KORUNMA NASIL OLMALIDIR?

Kürtajdan sonra gebelik hormonları hızla yok olacağı için yumurtalıklar o ay bile yumurtlayabilir. Bu yüzden cinsel yasak kalkar kalkmaz etkin bir korunmanın gündeme gelmesi gerekir. Önceki tercihleri göz önünde bulundurularak veya hekimlerinin yönlendirmesi ile doğum kontrol hapı, spiral yada korunma iğneleri o ay bile uygulanabilir.